Friday, October 4, 2013

PERMULAAN YANG BARU

Bismillah..

Salam untuk sume rakan-rakan yang sudi menjengguk dan bertandang ke "rumah" saya ni..:) Rumah ni sebenarnya rumah lama yang telah di barukan selepas menghadiri satu kelas (Insentif Jutawan Industri Sept 2013) yang telah men'transform'kan diri dan pemikiran saya untuk menjadi insan & hambaNya yang lebih berguna yang boleh memanfaatkan orang lain diluar sana..Rumah ini dibarukan pun salah satunya disebabkan "homework" yang dah diamanahkan oleh sifu saya Dr Azizan Osman (DAO), kalo nak berubah tuk jadi "JUTAWAN INDUSTRI" yang kaya dan berjaya..:)


Sebenarnya penulisan ni bukanlah bidang saya..sangatlah xmahir bila ade kerja yang memerlukan bab karang mengarang ni..hari tu mase ade assignment yang DAO suh buat tentang "MY STORY" punyalah amik mase berejam nak cari idea untuk mengarang..pheww..tapi ni bukan dijadikan alasan kalo kita nak KAYA & BERJAYA..betel ke betul?? ;) saya akan belajar dan perbaiki lagi cara penulisan ni tuk jadi lebih mahir..mane tahu satu hari nanti rupa-rupanya menulis ni lah bakat terpendam saya yang tak pernah dicungkil..hihi.boleh lah jadi seperti AQIF AZIZAN..;) sape tu Aqif Azizan?? Adik DAO ke? Saya pun baru pertama kali mengenali beliau mase hadiri Insentif Jutawan Industri minggu lepas..Seorang anak muda yang mempunyai bakat yang tinggi dalam bidang penulisan..sangat bersyukur dapat mengenali dan belajar dengan beliau tentang cara-cara untuk menulis buku dan sebagainya..Kata-kata yang Aqif Azizan share masa class haritu adalah.."Jangan tunggu kesempurnaan untuk menulis tetapi tulislah sekarang sehingga kesempurnaan datang dengan sendirinya" #HAMKA Kata-kata ni lah yang saya sematkan dalam hati untuk paksa diri untuk belajar menulis juga. :)

Moga permulaan yang baru ini dapat memberi manfaat pada sume dan menjadikan saya seorang yang baru yang mempunyai PETA hidup yang lebih jelas untuk jadi insan yang KAYA & BERJAYA..InshaAllah saya akan kongsikan lebih banyak info dan pengalaman untuk sama-sama dikongsikan dengan anda sume :) Sebelum akhiri entry ini jom kita sama-sama sebutkan kata-kata hikmat ini "SAYA KAYA DAN BERJAYA"!!! :)





1 comment:

  1. Saya suka menulis sejak kecil. Di sekolah selalu jadi penulis tetap majalah sekolah. Bila dah kerja suka tulis paper work di ofis. Suka menulis bukan kerana pandai menulis sangat, tapi kerana minat...

    ReplyDelete